دانشجوکمک

با ما به راحتی دانشجو باشید

دانشجوکمک

با ما به راحتی دانشجو باشید

دانشجوکمک

هدف ایجاد رفاه و آرامش برای دانشجویان سراسر ایران عزیز

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

دپارتمان های آموزشی #دانشجوکمک با حمایت #مرکز_آموزش_های_آزاد دانشگاه صنعتی شاهرود در راستای کمک‌ به‌ ارتقای‌ سطح‌ دانش‌ دانشجویان و برگزاری دوره های آموزشی

♦️اولین دوره آمادگی صفر تا صد امتحانات♦️

را در #دانشگاه_صنعتی_شاهرود برگزار می کند.

🔶دانشجوکمک با به کارگیری اساتید برتر دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد از معتبرترین دانشگاه های ایران سعی در ایجاد دوره های آموزشی کامل و با بازدهی بالا برای دانشجویان عزیز را دارد.

🔷این دوره ها در دو هفته تقسیم بندی خواهد شد و هر دوره سه روز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

🔶دانشجویان محترم می توانند با مراجعه به سایت مرکز آموزش های آزاد دانشگاه شاهرود به آدرس edu.shahroodut.ac.ir  به صورت آنلاین و یا با مراجعه به مرکز آموزش های آزاد واقع در پردیس مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود اقدام به ثبت نام نمایند.

🔷مهلت ثبت نام در دوره های هفته اول تا پایان وقت اداری دوشنبه مورخ 11 دی ماه 1396 و در دوره های هفته دوم تا پایان وقت اداری سه شنبه مورخ 19 دی ماه 1396 خواهد بود.

🔶برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز آموزش های آزاد دانشگاه شاهرود به آدرس edu.shahroodut.ac.ir
و یا به کانال تلگرامی دانشجوکمک
به ادرس @stuhelps مراجعه فرمایید.


برای ورود به ثبت نام دوره ها بر روی دانشجوکمک کلیک نمایید



برای ورود به ثبت نام دوره ها بر روی دانشجوکمک کلیک نمایید

نیاز به تهیه آمار و اطلاعات فارغ التحصیلان و اشتغال آنها، لزوم توجه به زیرساخت های آموزشی و به کارگیری دانش آموختگان و تقویت دوره‌های مهارتی برخی از مباحثی بود که در کمیسیون نخبگان مطرح شد.
 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۷۵ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به بحث و بررسی پیرامون موضوع «سیاست های اشتغال دانش آموختگان» اختصاص داشت، به منظور بررسی تجربه برخی کشورهای موفق در این زمینه، رصد فارغ التحصیلان آموزش عالی در کشور استرالیا مورد بررسی قرار گرفت.

در این بررسی، گزارش سال ۲۰۱۵ «موسسه فارغ التحصیلان استرالیا» در خصوص آمار اشتغال کل فارغ التحصیلان آموزش عالی استرالیا در فاصله زمانی چهار ماه پس از فراغت از تحصیل ارائه شد.

در گزارش مذکور بر این نکته تاکید شده که سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در خصوص اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی براساس آماری است که این موسسه از سال ۱۹۷۲ میلادی تهیه می‌کند و مورد استفاده دولت، بنگاه های اقتصادی، دانشگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان و... قرار می گیرد.

این آمار حاکی است که اشتغال دانش آموختگان در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است و از نظر محل اشتغال، بخش عمده ای از فارغ التحصیلان (حدود ۷۰ درصد) در بخش‌های خصوصی مشغول به کار می شوند.

رکودهای اقتصادی بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی تاثیر داشته و در این سال‌ها، دانش آموختگان تمایل بیشتری به ادامه تحصیل نشان داده اند و افزایش مشاغل پاره وقت در زمان‌هایی که رکود اقتصادی وجود داشته از راهکارهای جلوگیری از بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بوده است.

در ادامه جلسه اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن می توان به، نیاز به تهیه آمار و اطلاعات فارغ التحصیلان و اشتغال آن‌ها، لزوم توجه به زیرساخت های آموزشی و به کارگیری دانش آموختگان، و تقویت دوره‌های مهارتی به منظور تربیت نیروی انسانی اشاره کرد.

نیاز به نگاه ملی و جامع برای هدایت دانشگاه‌های کشور براساس مأموریت گرایی در حوزه‌های اولویت دار، بازتعریف فرهنگ کار و اشتغال در کشور، توجه به معضل ناکارآمدی فارغ التحصیلان در کشور، و برنامه‌ریزی ساختارمند در ترسیم برنامه ارتباطی میان دولت، صنعت و دانشگاه از دیگر نظراتی بود که توسط اعضاء مطرح شد.